» Який бренд потрібен українськи
Який бренд потрібен українським Карпатам?

Який бренд потрібен українським Карпатам?

Українські Карпати мають уже свій бренд… Це гарна природа, розмаїття етнічності, талановитість майстрів.

В кого краще, в кого гірше, але в областях розвиваються різні види туризму: від великого гірськолижного «типу Буковеля» із розвиненою інфраструктурою та розмаїттям сільського зеленого туризму: етно, еко, агро. В селах та містечках є багато талановитих майстрів, які зберегли прадавні звичаї народних ремесел: гончарства, писанкарства, ковальства, ліжникарства, вишивки та інше. Збереглися обряди весіль, вечорниць, Різдва, Великодня.

Зверху, здавалось б, не так все погано в Карпатах. Однак існують вже проблеми негативного іміджу. У підніжжях відомих курортів «Буковель», «Яремча» «Моршин» «Трускавець» «Східниця», де є багато туристів, як з України так із зарубіжжя, розташувались сувенірні кіоски із великим розмаїттям продукції ніби то «місцевих виробників». Але в дійсності вишиванки, вироби з дерева та інша продукція під брендом «Карпати» виготовляються з дешевого матеріалу в Китаї чи інших державах, а продукція карпатських майстрів майже відсутня, бо не кожен майстер має можливість викупити дорогі місця оренди для своїх виробів.

Є села в яких люди вирощують якісну продукцію сільського господарства: ягоди, фрукти, овочі, продукцію тваринництва. На жаль, ця продукція не поступає до ресторанів та туристичних садиб, тому що ці заклади закуповують продукцію в супермаркетах, невідомого походження, а пропагується як домашня кухня, «ніби то під місцевими продуктами». Практично відсутня переробка в селах.

Ми бачимо розмаїття зелених садиб, які позиціонують себе як еко, етно, агро. Тоді де «Закон про сільський зелений туризм»?... Туристи Європи хочуть якісних послуг, бо у них все це регульовано законом.

Як зробити в Карпатах успішний бренд? Чи вистачить зусиль громадських організацій, державних програм, фондів, грантів? Я думаю вистачить, коли це все об’єднати в єдине ціле. Якщо окремо – то ні, навіть  фінансування Швейцарії, чи Німеччини, державних програм, різних грантів не вистачить для якісного повноцінного бренду.

Успішний бренд – це висока якість товару чи послуги, який б відповідав сподіванням споживача. Тому справжній бренд – це обізнаність про відмінну якість товару, ідентичну до місцевих традицій, це репутація, імідж, що викликає в людей, коли вони чують, або бачать його атрибути. Це невловима сила властивостей продукту: його імені історії, ціни, автентичності, які він справляє на споживачів. Це єдине ціле в якості товарів та послуг Карпатського регіону, це наш імідж і авторитет.

Ні в якому разі не можна плутати бренд з «торговою маркою», або з назвою «зроблено в Карпатах», то є різні поняття.

Від свого імені та від імені небайдужих людей розвитку Карпат, як єдиного цілого, прошу внести свій посильний вклад до спільної справи. Земляцтва та товариства різних верств Карпат, знайдіть контакти в селах, де вирощують та збирають місцеву продукцію, чи виготовляють цікаві вироби, народні майстри, або є гарна місцевість і цікаві люди для розвитку сільського зеленого туризму, підтримайте їхні ідеї: купіть продукцію, знайдіть інвестицію для місцевої переробки, відкрийте нові туристичні маршрути, залучайте різні фонди, гранти, інвестиції, введіть інноваційні технології, чи просто добрим словом підтримайте свій регіон. Якщо по крупиночці ми зберемо все разом, то гордість за наші Карпати буде не лише в Україні, але й в усьому світі.

Прошу також долучитися до спільної розробки концепції Великого Карпатського Бренду та заповнити або доповнити анкети ваших територій.

З повагою Михайло Стовпюк.

Координатор на громадських засадах.

 

http://www.pureflora.com.ua/

 

NzVjY